Slunko
Mukařov-skoMukařov, Srbín, ŽernovkaMukařov, Srbín, Žernovka
Občanské sdružení pro Mukařov, Srbín a ŽernovkuObčanské sdružení pro Mukařov, Srbín a Žernovku
MukařovSrbínŽernovkaŽernovkaKostel

Články ..^

Jízdní řády od 14. prosince a článek v MF Dnes - 382 zůstává na Hostivaři

14. prosince 2008, Vítek Šoupal
doplněno 16. prosince 2008

busROPID se na poslední chvíli rozhodl vyjít částečně vstříc obcím, které protestovaly proti přesunu linek a ponechal linku 382 na své původní trase na Depo Hostivař. Ostatní linky jedou tak, jak se plánovalo, na Háje. Jízdní řády od Jiřího Stacha o nichž je zmínka níže již tuto změnu reflektují.

Na zasedání zastupitelstva obce Mukařov 16. prosince zastupitelstvo, s ohledem na nekorektní jednání ROPIDu v předchozích měsících, neschválilo žádost o dělení licence k provozu autobusových linek na Háje, které předložil ROPID resp. VEOLIA transport. Zastupitelstvo pověřilo starostu a místostarostu jednáním se starosty okolních měst a obcí (z nichž řada z nich se již ozvala) ve věci společného postupu vůči ROPIDu. Zároveň konstatovalo, že bude nadále po ROPIDu požadovat navrácení provozu autobusů přes Srbín - tj. linky 393.

Je znepokojivé, že zatím co v předchozí komunikaci ROPID nazýval přesun linek na Háje jako "dočasný/zkušební" s tím, že dojde v dubnu k jeho vyhodnocení, nyní svou terminologii již otočil a u ponechání linky 382 uvádí: "na základě rozhodnutí hl. m. Prahy ze dne 12.12.2008 je od 14.12.2008 linka 382 zkušebně ponechána v trase DEPO HOSTIVAŘ - ... - Mukařov - Sázava" (viz článek - zde).

Myslím, že si s ROPIDem ještě užijeme.

B

Téma přesunu tras autobusů je stále hodně žhavé. Jak jste se mohli dočíst v předchozím článku, ROPID provedl změnu nejen přes odpor obce Mukařov, ale jak se ukazuje, tak i před odpor dalších obcí. Níže můžete nalézt nové jízdní řády, které do přehledné tabulky zpracoval pan Jiří Stach. Pod tabulkami s jízdními řády najdete také článek z MF Dnes, který se přesunu zastávek a reakci Mukařova a dalších obcí věnuje.

Jízdní řády ke stažení

Jiří Stach nám 8.12.2008 napsal: "Pro svu potřebu jsem zpracoval jízdní řády autobusů (s platností od 14.12..2008) s odjezdy z Mukařova a zpět od metra Háje tabulkovou formou. Napadlo mě, že by se tento přehled mohl hodit i jiným občanům z mukařovska, zvláště když ty vylepené vydrží sotva několik dní. S tabulkami v příloze proto můžete naložit nebo je ještě upravit dle vlastního uvážení. S pozdravem a s poděkováním za záslužnou činnost při zpracovávání internetových stránek mukařovska - Jiří Stach."

Za jízdní řády i za pochvalu moc děkujeme...
 

B

Stáhnout jako Excelovou tabulku - ZDE

Mukařov  -  Háje  (382 Depo Hostivař)Jízdní řády
 
Háje  (382 Depo Hostivař)  -  MukařovJízdní řády
 

B

Jizdní řády autobusů naleznete a vyhledávání v nich na webových stránkách: http://www.dpp.cz/idos.

 

FotoVítek Šoupal
zastupitel obce Mukařov
předseda o.s. Mukařov-sko


 

B  
Zapojte se do DISKUSE - ZDE ..^
 
 

B

Autobusy změní konečnou, lidi povezou k přetíženému metru C

9. prosince 2008, iDnes.cz / Petr Švec

idnesPražskou MHD čekají od 14. prosince změny. Po jiné trase bude jezdit deset městských a 38 příměstských autobusových linek. Některé změní i konečnou stanici. Místo k metru A budou linky od Říčan zajíždět k metru C. To je však ve špičkách totálně přetížené a čeká je další nápor.

Tlačenice v metru teď budou ještě větší. Již tuto neděli totiž začnou platit nové jízdní řády, které na Háje přesměrují řadu příměstských autobusových linek, jež dosud zajížděly ke stanici metra Depo Hostivař.

Tisíce lidí z Říčan, Kostelce nad Černými lesy a okolních obcí tak okusí pražské cestování ve stylu "tělo na tělo". Na Hájích mají nově končit linky 232, 381, 382, 383 a 387. Celkem sto osmnáct plných autobusů denně.

Co společnost Ropid, která Pražskou integrovanou dopravu organizuje, k těmto přesunům vedlo? Autobusy totiž tvrdnou v zácpách na Kutnohorské ulici v Dolních Měcholupech. Takto by se Kutnohorské vyhnuly přes Petrovice. "Neúnosná dopravní situace je jedním z důvodů. Dalším je zlepšení cesty do centra díky krátkým intervalům na lince metra C," zdůvodnil Filip Drápal z Ropidu.

Jenže, jak již bylo řečeno, linka C je v ranní špičce na hranici přepravních možností. A to není všechno. "Háje neumožňují přestup na tramvajovou dopravu. Zatímco po trase metra A mohou cestující postupně využít přestup na 9 linek, na trase C je to jen jediná linka 18," kritizuje plánované změny Antonín Dub, poradce generálního ředitele Dopravního podniku.

Navíc podle něho nemají Háje oproti Depu Hostivař žádný autobusový terminál. "Stanice v Hostivaři se stane nevyužívanou a bezvýznamnou. V kontextu chystaných změn bylo její vybudování zcela zbytečné," pokračuje Dub.

Změny se nelíbí ani řadě starostů středočeských obcí. "Vyjádřili jsme Ropidu zamítavé stanovisko. To bylo také podpořeno usnesením zastupitelstva, ale Ropid, bohužel, nevzal náš nesouhlas v potaz," uvedl starosta Mukařova Rudolf Semanský.
 

Jak zdůvodňuje Ropid změny v dopravě od 14. prosince? Na otázky MF DNES odpověděl Filip Drápal.

Zácpy jsou důvodem, proč jste k takovým přesunům přistoupili?
Důvodů je několik. Předně nutnost alespoň částečně snížit míru zpoždění na příměstských linkách. Víme, že toto nevyřešíme zcela, protože se autobusy zpožďují i v Uhříněvsi, ale vyhnou se dalším problematickým místům - Dolním Měcholupům a křižovatce s Průmyslovou ulicí. Dalším důvodem je zlepšení cesty do centra díky krátkým intervalům na lince metra C.

Kudy nyní autobusy pojedou? Z Uhříněvsi přes Petrovice?
Ano, přes sídliště Petrovice.

Budou autobusy stavět i na městských zastávkách na nové trase?
Zrychlené linky 381 a 387 pouze na vybraných zastávkách, ostatní linky na všech.

Kolik lidí denně těmito příměstskými linkami jezdí?
Příměstskými linkami ve směru od Říčan jede denně asi 10 tisíc lidí.

Když se autobusy vyhnou kolonám, o kolik se lidem cesta zkrátí?
Cesta do centra potrvá zhruba stejně dlouho, ale díky kratším intervalům metra se výrazně zkrátí přestupní doba mezi autobusem a metrem.

Kde budou autobusy na Hájích stát, když tam je oproti Depu Hostivař jen malý autobusový terminál?
Nástupní zastávka pro příměstské linky bude v terminálu hned u východu z metra, v současných zastávkách linky 267.

Neobáváte se, že bude stanice Depo Hostivař, kde je vybudován moderní terminál, zbytečná?
Určitě ne, oblast Hostivaře a Malešic má obrovský rozvojový potenciál. Navíc zde končí linky obsluhující průmyslovou oblast a další linky ve směru Kyje, Dolní Počernice, Štěrboholy i páteřní linka ve směru do malešického sídliště. V budoucnu budou právě sem směrovány autobusy z nového rozsáhlého obytného komplexu u Štěrbohol a bude se posilovat doprava k obchodnímu centru Štěrboholy.

Dojíždějící Středočeši přijdou o přímé spojení s metrem A. Jakou cestu jim doporučíte, pokud se potřebují dostat dejme tomu do Strašnic?
Pro cestující do Strašnic je nejrychlejší použít vlak, který nově pojede ze Stránčic přes Říčany ve špičkách čtyřikrát za hodinu, mimo špičky a o víkendu dvakrát za hodinu. Vlak je nejrychlejší i při cestě do centra Prahy. Pro cestující z autobusu doporučujeme přestoupit v Uhříněvsi na posílené městské linky na Depo Hostivař. Další možnosti přestupů jsou v zastávce Sídliště Petrovice (na Skalku, do Hostivaře nebo na Černý Most) a Háje (směr Spořilov, Modřany či Chodov).

Je možné, že se autobusové linky vrátí do nynějších tras, až auta z Kutnohorské odvede okruh?
Předpokládáme, že ani po otevření silničního okruhu příliš doprava na Kutnohorské nezřídne, navíc se staví již zmíněný obrovský bytový komplex mezi Kutnohorskou a Štěrboholy, takže se zde bude situace spíše zhoršovat než zlepšovat.

Celý článek na: http://zpravy.idnes.cz/revoluce-v-mhd-na-vychode-prahy-pretizi-metro-c-fl8-/praha.asp?c=A081209_092330_praha_lpo

B  
Zapojte se do DISKUSE - ZDE ..^
 
 

B

Související články a odkazy:


 

 
 počítadlo M u k a ř o v - s k o   2005-9 (c)   -   mukarov-sko@volny.cz